شناسهٔ خبر: 12080 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با سفر وزیر راه و شهرسازي به خراسان جنوبی انجام مي‌شود

آغاز بهره‌برداري از ۸ پروژه در خراسان جنوبي

عباس آخوندی - هواپیما مدیرکل اداره راه و شهرسازی خراسان جنوبی از سفر عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی امروز عصر - شنبه ۲۸شهریور ماه - به این استان خبر داد و گفت: با حضور دكتر آخوندي بهره‌برداری از هشت پروژه راهسازی آغاز مي‌شود.

مهدی جعفری در گفت وگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ضمن اعلام این خبر گفت: در سفر امروز باند دوم محور بیرجند – قاین به طول ۱۰ کیلومتر و اعتبار یکصد میلیارد ریال و همچنین باند دوم سراهی بشرویه – دیهوک  و دیهوک – راور (سه راهی راهداران – ده ته) هر کدام به طول ۱۰ کیلومتر و اعتبار ۸۰ میلیارد ریال به بهره برداری خواهد رسید.

جعفری در ادامه تأکید کرد: باند دوم بیرجند – سربیشه به طول هفت کیلومتر، باند دوم اسفدن – دوراهی سیج به طول ۱۱ کیلومتر، باند دوم فردوس – سراهی بشرویه به طول ۱۰ کیلومتر و همچنین دو پروژه بلوار ورودی و تقاطع غیر همسطح فرودگاه بیرجند و راه اصلی درح – ماهیرود جمعا به طول ۱۲ کیلومتر از دیگر طرح های افتتاحی در این سفر به شمار می روند.

به گفته مدیر کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی احجام اصلی پروژه تقاطع غیرهمسطح ورودی فرودگاه بیرجند که امروز به بهره برداری خواهد رسید عبارتند از: یک دستگاه پل بزرگ با دهانه ۱۵ متری، ۶ دستگاه پل لوله ای، چهار هزار و ۴۰۰ متر مکعب خاکبرداری، ۷۵ هزار متر مکعب خاکریزی، ۱۳ هزار تن آسفالت، ۲ هزار و ۵۳۰ مترمکعب عملیات بتنی، ۱ هزار و ۲۸۳ مترمکعب بنای سنگی، پنج هزار و ۱۰۰ متر جدول گذاری، یکهزار و ۲۰۰ متر روشنایی و یکهزار و ۸۰۰ متر نصب گاردریل.

وی در پایان تأکید کرد: اعتبار هزینه شده برای این پروژه ۴/۵ میلیارد تومان اعلام شده که عملیات ساخت آن از سوی شرکت اساس سازه شرق نیز به انجام رسیده است./

نظر شما